Boo!
ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FACEBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW DASH

Strawberry Vampire-part 1


Hello there.. I want to make a story!*so excited*Firstly,I don't want to copy anybody style..
I just want to share the story of the comic that I buy.I know that you maybe don't like me..
I don't care..and I will say my sorry..But this story teller is originally me.Now,let's start!
Strawberry Vampire-part 1


Strawberry Vampire
Lucian P.O.V
Nama aku Lucian.Ladang strawberry ni aku punya.Kehidupan aku kat sini aman dan tenteram jer hingga la ada benda wujud kat ladang ni.

Gakkkkk..

Lucian:Vulpes Ann?Kau buat apa tu?Eh,apa ni?Cam kena gigit je.Rasanya ada binatang liar dari Hutan Biru 
          rosakkan tanaman aku.Senang je nak tau siapa rosakkan tanaman aku.Okey,siap!Skang kita tunggu je   
          sampai malam.Tapi,hati-hati tau.Benda ni bahaya.Kalau tak nanti kaki kau pulak yang kena.
Vulpes Ann:Wuu..

Grakkkkkk!!!!!!

Lucian:Ap..apa?!Apsal jadi camni?Aku ingatkan binatang liar.Tak sangka pulak..

Pompuan ni..manusia ke apa?

Lucian:Apa kau buat kat ladang aku malam-malam buta ni?Kau curi buah aku ya?
Mary:Err,uhuk!Se..sebab aku lapar Ma..maafkan aku ya...

Apsal perangai budak ni cam budak kecik je aku tengok?Berapa umur dia?

Lucian:Dah la.Aku sepatutnya minta maaf.Tak sangka pulak yang aku tangkap bukan binatang liar tapi pompuan 
          comel macam kau.Meh aku tolong rawat luka kau tu.

Terkedu sekejap..

Lucian:kau cakap kau datang dari hutan ya?
Mary:Ya!Rumah aku kat Blue Valley dalam hutan biru tu tapi aku dah lari dari rumah

Pelik betul!Dah lama aku tinggal kat sini tapi tak pernah dengar lak ada orang tinggal kat hutan tu.Selama ni takde sape berani dekati hutan tu sebab khabarnya ada puntianak tinggal kat situ.

Lucian:Wargh!Tak mungkin!Camne boleh jadi camni?!Cepatnya luka kau sembuh!Kau ni memang bukan manusia.
          Kau ni puntianak!Apa kau nak dari aku hah?!
Mary:Ja..jangan salah faham!Dengarla dulu apa aku nak cakap!Walaupun aku ni puntianak tapi aku takde niat 
        jahat!Aku takkan cederakan kau!aku cuma..
Lucian:Jangan sentuh aku!
Mary:Ak.aku boleh jelaskan!semua ni..
Lucian:Tak payah!Aku tak perlu penjelasan kau!Jauhkan diri kau dari aku!Keluar dari sini!Puntianak suka hisap 
          darah orang!Cepat pergi dari sini!Aku takkan biarkan kau tinggal kat sini!
Mary:Tapi kan aku dah cakap aku takkan cederakan sesiapa pun..?

Sejak hari tu,pompuan tu tak pernah muncul dan curi makan buah aku lagi.Kan bagus camni?Pompuan tu puntianak.Bahaya!Aku takkan biarkan dia terus ada kat sini.

Bunyi yang agak kuatKronngg!!

Lucian:Tiang lama dah berkarat.Rasanya tak cukup kukuh.Kena tukar baru ni.. 
Mary:Bahaya!Kau tak boleh terus berada kat sini.Cepat keluar!
Lucian:Eh?! Kau?Apasal kau ada kat sini?Kau tak takut cahay matahari ke?Rupanya kau menyorok kat ladang
           aku...

Kenapa baru sekarang aku faham..kalau dia ada niat nak makan aku,tak mungkin aku dapat lari.

Di bawah pokok..

Mary:Rehat kejap lagila.Pasni mesti sembuh sepnuhnya.Teriknya cahaya matahari ni..#aduh
Lucian:Rupanya kau kat sini.Dah lama aku cari kau.
Mary:Eh?ak..aku..Kau tak apa-apa ke?
Lucian:Aku dah halau kau haritu?Tapi apsal kau tetap nak selamatkan aku?Siapa kau ni sebenarnya?
Mary:Bapa aku puntianak tapi ibu aku manusia yang meninggal masa aku dilahirkan.Mungkin aku ni kacukan 
        manusia jadi aku tak makan darah macam adik-beradik yang lain.Aku selalu dipinggirkan puntianak lain
       sampai aku buat keputusan lari je dari rumah dan cari kebahagiaan sendiri.Aku bukan puntianak sejati 
       yang boleh keluar malam je tapi aku pun boleh cedera gak kalau cahaya matahari terik sangat.
Lucian:Jadi kalau kau berdiri kat tempat redup atau bawah bayang-bayang,kau sama je dengan manusia la?
          Tapi kau tak jawab lagi soalan aku.Kenapa kau selamatkan aku?
Mary:Sebab pertama kali kita bertemu..kau kata aku comel.Tu la kali pertama ada manusia puji aku.Jadi,aku 
        harap kita boleh jadi kawan.

Aku pompuan lebih cam dewi lak dari puntianak.

Lucian keluarkan strawberry

Lucian:Kau suka ni kan?
Mary:Wah!strawberry!
Lucian:Takkanla makan strawberry boleh gantikan darah..?
Mary:Ya!Aku makan strawberry cam puntianak hisap darahla.Asalkan warna merah..

pelik betul..

Tamat Part 1            



Labels:


Ditepek kat sini pada6:31 PM | 0 orang sesat
<$CommentPager$>
<$I18NCommentAuthorSaid$>

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>
<$CommentPager$>

<$BlogItemCreate$>