Boo!
ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FACEBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW DASH

Cinta si juruterbang dan pereka grafik~2
Assalammualaikum 

*************************************
Sambung part 2 
************************************

Pelajar tingkatan 5 menerima keputusan SPM . Miaaz , Udin , dan semua kawan kawannye straight A . Mereka menyambung pelajaran ke Universiti Cambridge .

Sehari sebelum bertolak di rumah Miaaz

Mak niah:Miaaz , nanti balik bawak Sava nayer ye
Miaaz : Savanayer ? ape tuh ? Souvenier la
Mak niah : Oh , Okey . Hikhik ^^
Miaaz : Bye , Lalink ^^ * lambai tangan*

Beberapa sem di UC (Universiti Cambridge)

Miaaz : Lame betol tak nampak budak  berempat tu kan ? Lagi lagi Udin .
Aida:Ha'ah ! Rindu pulak dekat Darwin
Najwa:Aku pulak rindu kat Saufi :3
Umai : Jahat laa korang nih ! Takkan aku kene pilih Lim ? Okey , rindu jugak .
Miaaz: Tinggal beberapa bulan lagi kita nak graduate kan ? saye akan rindu korang .
Najwa;Kitorang pun .;(

Miaaz dalam perjalanan ke kuliah , dia terlanggar Udin .

Miaaz : Oucchh!
Udin : Eh ! Awak, sorry!Miaaz?
Miaaz:Udin ? Lame tak jumpa kan?
Udin : ha'ah !
Miaaz : *malu* Ah , saye ade kuliah . Bye ! :
Udin : Bye !

Akhir sem mereka semua graduate . Masing masing ikut haluan masing masing . Miaaz menjadi pereka grafik di syarikat terkenal . Udin pula menjadi juruterbang . Kawan kawan Miaaz semua kahwin dengan kawan kawan udin .*gatal*Lim seorang muslim sekarang .Nama dia Muhammad Lah .

Suatu hari , miaaz dan Udin berjumpa . *dating*

Udin : Miaaz , cube awak tengok bulan tu . Same macam awak .
Miaaz: Awak samekan saye dan bulan . Sampainye hati ..
Udin : Maksudnye , Bulan tu cantik dan dipagari bintang . Tapi dalam konteks ni , saya akan jaga awak sebagai bintang supaya kecantikan awak tidak hilang . Saya sayangkan awak . Sudikah awak menjadi bulan saye ?
Miaaz : * terpaku * Err .. saye pon . Okey , terima ! *gatal* Hikhik ^^V

--------------------------------------------------------------------

Raja Alaudin: Jadi kamu nak kahwin dengan perempuan sengkek tulah ye ? Pantang keturunan daddy kahwin dengan orang bawahan .
Udin : Dia  bukan orang bawahan , daddy ! Die kehidupan Udin !
Raja anina : Biarlah die berkahwin dengan orang yang die nak , awak . Awak pon kahwin dengan saye yang takde darah raje ni . Jadilah adil :)
Raja Alaudin : Hmm .. baiklah .

Mak niah : Wah ! anak mak nak kahwin . Tinggal mak sorang sorang -__-
Miaaz : Mak , dah kahwin nanti saye akan selalu jenguk mak , okey ?
Mak niah : Okey ! :)

Mereka berkahwin dan dapat anak kembar . Sorang Raje puteri Amira sorang lagi Raja putera Amir . 

Di dalam studio .

Amira : Mama buat ape tuh ?! Lukis gambar  sape ?
Amir : Yelah , mama lukis ape ?
Miaaz : Mama lukis gambar papa . Papa kan pilot . Besar nanti Amir dan Amira nak jadi ape ?
Amira : Nak jadi pereka fesyen !
Amir : Nak jadi pereka kapal terbang !
Miaaz : Wah ! Besarnye cite cite ..
Amir : Mama , bile papa nak balik ?
Miaaz: entah . Mama pon dah naik rindu nih . :(

Cawan pecah 

Bibik : Sorry non :(
Miaaz : Ahh , takpe .

Kringg (telefon)

Miaaz : Ye , saye bercakap . Ape ? Tak mungkin !
Bibik : Nape non ?
Miaaz : Udin , kapal terbang terhempas .! :(

Di hospital 

Miaaz : Udin , awak okey tak ?
Udin : Awak , jangan nangis . Kalau saye dah takde awak jage anak kite ye . Bile awak tengok anak kite ,awak nampak muke saye .Ni salah saye jugak . Saye cuba lukis muka awak pakai awan . Selagi awak nampak awan , saye sentiasa dekat dengan awak , okey ?
Miaaz : Ape awak cakap ni , saye taknak jadi balu :(
Udin : Saye mintak awak kahwin dengan Ustaz Nazri , pembantu juruterbang saye . Itu permintaan saye .
Miaaz : Tapi , baiklah ..:(

Miaaz berkahwin dengan Ustaz Nazri . Walaupun sudah menjadi nenek . Miaaz masih melihat awan dan tersenyum . :)
   
                              Tamat ~

Ditepek kat sini pada9:22 PM | 1 orang sesat
<$CommentPager$>
<$I18NCommentAuthorSaid$>

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>
<$CommentPager$>

<$BlogItemCreate$>